Sunday, May 13, 2012

Interjú Anouk Bos-szal, a Creators of Desire megalkotójával



Ha otthon vagytok a divatblogok világában, akkor bizonyára hallottatok már a Creators of Desire elnevezésű kezdeményezésről. Ha nem, akkor sincs veszve semmi, mindjárt többet is megtudhattok róla. A CoD egy bloggyűjtemény, amelynek célja, hogy egy weboldalon egyesítse a holland blogoszféra elitjét. Jelenleg 10 taggal büszkélkedhetnek, de hamarosan bővíteni szeretnék a bloggerek körét. Az oldalról egyszerűen elérhető az összes résztvevő bloggerína, valamint különböző rovatok, mint például interjúk, hírek, Streetstyle és Shop.


Nemrégiben tanulmányaimból kifolyólag interjút kellett készítenem egy interaktív média szakmabelivel, és úgy döntöttem, hogy Anouk Bos-szal, a Creators of Desire kiötlőjével és tulajdonosával szeretném kivitelezni ezt a feladatot. Anouk jelenleg Londonban él és onnan irányítja a blogrendszer mindennapos ügyeit. Néhány e-mail váltás után elérkezett az este, amikor végre tárcsázhattam Anouk telefonszámát és elkezdhettük az interjút. Igazán nagyszerű élmény volt, főleg, hogy az alanyom segítőkészsége mai napig határtalan.


Tehát az első kérdésem, mikor alapítottad meg a Creators of Desire-t?


Az oldal 2011 júniusában vált mindenki számára elérhetővé online. Persze ezt nagyon sok készülődés előzte meg, 2010 óta dolgoztam rajta és végül 2011-ben sikerült elindítani.


Mi volt a kezdeményező ötlet a koncepció mögött?


Nagyon sok divatblog található manapság az Interneten. Svédországban a blogolás már hatalmas méreteket öltött és van néhány példa oldalakra, amelyek összegyűjtik a különböző divatbloggereket. Ugyanezt akartam létrehozni Hollandiában, holland bloggereknek.


Kik voltak az első tagok?


5 bloggerrel kezdtünk, név szerint Moderosa, After Style Comes Fashion, Billie Rose, Bohemian Chic és Travel in Style. Valamivel később csatlakozott Just like Suhshi, Personal Uniform és Connected to Fashion.


Szerinted mi teszi különlegessé a Creators of Desire-t?


A bloggerek, természetesen! Mert csakis egyetlen Moderosa és Just like Sushi létezik, akik teljesen eredetiek és különlegesek, és nagyon sok olvasójuk van. A blogoszférában nagyon sok blog létezik, akik csak divathíreket közölnek, de azt bárki megteheti, manapság bárki könnyen létrehozhat egy blogot divathírekről. A mi bloggereink megmutatják az életstílusukat, hogy mit hordanak és mivel töltik mindennapjaikat.


Mi a közös a CoD bloggerínákban? Mik a feltételei annak, hogy valaki egy lehessen a CoD bloggerek közül?


Nagyon szelektívek vagyunk, amikor arra kerül a sor, hogy ki válhat a CoD tagjává. Az illetőnek muszáj, hogy egyedi stílusa legyen és valami újat tudjon mutatni a szakmának és a piacnak. Hiszen csak egy Moderosa van és nincs is szükség többre. Nem akarok valakit, aki hasonló a bloggereinkhez, olyasvalakire van szükségem, aki egyedi és új hangot tud mutatni. Ezt találom a legfontosabbnak. Természetesen csak olyan bloggereket választunk taggá, akiknek már nagy forgalma van és tudunk nyerni olvasókat rajta keresztül a Creators of Desire-nek. És természetesen a blog tartalma is egy fontos kritéria. Mostanában mindenki divatbloggerré válhat és mindenki divatbloggernek hívja magát. De ahhoz, hogy jó divatblogger legyél sokkal több képességre van szükség, mint egy blog létrehozásához. Szükség van minőségi fényképekre és vizuális anyagra, egyedinek kell lenned és nem utolsó sorban írói képességekkel is rendelkezni kell. 


Milyen szerepet töltesz be cégen belül?


Én vagyok az oldal tulajdonosa és alapítója, és az üzleti oldalon tevékenykedem főként. Biztosítom, hogy nagy nézettségünk legyen marketing és hirdetések útján, egyeztetek a bloggerekkel a bejegyzésekről és promócióról, én intézem számukra az összes marketinget és egy márkaként vezetem az oldalt. Megpróbálom biztosítani, hogy minden annak rendje és módja szerint haladjon és hogy minden hónapban elegendő bevételt tudjunk termelni a bloggereinknek.


Hogyan telik egy napod?


Lássuk csak... Korán kelek, leülök a laptopom mögé és dolgozom, dolgozom, dolgozom. Az e-mailekkel kezdek, azután közösségi oldalak, válaszolok a beérkező üzenetekre mindenhol. Utána ellenőrzöm a cikkeket a blogon és dolgozok még a marketingen. Mindig történik valami, soha nem unatkozom.


A bloggerek általában nagyon sok ajándékot kapnak különböző márkáktól reklámozás céljából. Mi erről a véleményed?


Nagyon sok cég hasznot akar húzni a bloggerekből, mivel nagyon nagy hatásuk van az olvasókon. Először minden márka a bloggerekhez fordul, mert úgy gondolják ez a legegyszerűbb módja a reklámnak: csak küldenek néhány terméket és a blogger majd bemutatja a blogján. De én mindig azt tanácsolom a bloggereinknek, hogy alaposan válogassák meg, melyik ajándékok illenek bele az imázsukba. Ha egy cég olyan termékeket küld, amik nem tetszenek, csak ne mutasd be a blogodon, mert azzal csak ingyen reklámhoz segíted őket. Feladataim közé tartozik, hogy leülök tárgyalni a cégekkel, akik felkeresnek minket, mert hirdetni szeretnének a blogokon keresztül. Ilyenkor felkeresem a bloggereket és megkérdezem, hogy érdekelné-e őket a márka vagy a termék, és írnának-e róla a blogjukon. Ezáltal nőhet a bloggerek bevétele és a tartalom is megbízható marad. 


Az elején nehéz volt boldogulni a azokkal céggel, akik együtt akartak dolgozni a bloggereinkkel. Legtöbbjük nem akart fizetni, csak küldött néhány ajándék terméket, cserébe hirdetést kért és mindenki boldog. De ez nem így működik. A mai világban mindig fizetned kell azért, amit kapsz.


Vannak terveid a jövőre vonatkozólag?


Igen, bővíteni szeretném a bloggereink körét és meghívni néhány híres nemzetközi divatbloggert, mert ők igazán fellendítenék a forgalmunkat. De ehhez nagyon sok pénzre van szükségünk, szóval jelenleg mér várunk és gyűjtögetünk egy kicsit. De még csak 10 hónapja vagyunk a piacon, szóval rengeteg időnk van még a jövőn gondolkodni.





2 comments:

  1. Ez tetszett! Őket én is olvasom a kezdetektől, illetve Rose-t már előtte is, nagyon szimpatikusnak tűnik az alapító, őt nem ismertem még!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jujj, de jó! Köszönöm! Végre valaki ismeri őket. Én is szeretem őket általánosságban, de néha kicsit egyhangúak tudnak lenni. A kedvencem Travel in Style.

      Delete